9 Sebab Gagal Peperiksaan MUET | Kerjaya Hunt

9 Sebab Gagal Peperiksaan MUET

9 Sebab Gagal Peperiksaan MUET

Nak tahu faktor-faktor yang menyebabkan calon peperiksaan Malaysia University English Test (MUET) sebelum ini GAGAL dan terpaksa menduduki semula untuk peperiksaan MUET?

1) Ramai yang GAGAL bukan kerana tidak mampu untuk LULUS tetapi kerana kurangnya persediaan bagi mengenalpasti apakah komponen-komponen penting atau aspek apa yang bakal diuji di dalam peperiksaan Malaysia University English Test (MUET) ini.

2) Jika melakukan persediaan pun, tidak melakukannya secara menyeluruh. Anda perlu faham apakah kriteria-kriteria yang ada pada setiap kertas dan barulah anda boleh seimbangkan keputusan untuk setiap kertas peperiksaan Malaysia University English Test (MUET).

3) Oleh itu jika anda tanya saya susah atau tidak peperiksaan MUET ini…? Saya akan katakan susah jika tiada persediaan dan bukan mudah namun anda boleh lulus dengan cemerlang dan mencapai Band tertinggi jika anda melakukan persiapan yang rapi menjelang hari peperiksaanMalaysia University English Test (MUET).

4) Sebenarnya tiada jalan mudah untuk anda lulus dengan cemerlang dan berjaya memperoleh BAND yang tertinggi dalam Peperiksaan Malaysia University English Test (MUET).

5) 90% calon peperiksaan Malaysia University English Test (MUET) tidak bersedia atau sambil lewa menghadapi peperiksaan kerana tidak tahu apa yang perlu dilakukan sebelum menghadapinya

6) Kekurangan pengetahuan dan pendedahan tentang teknik dan strategi menghadapi peperiksaan Malaysia University English Test (MUET) salah satu sebab mengapa graduan universiti atau kolej gagal dalam peperiksaan.

7) Tidak bersedia dari segi komunikasi atau pertuturan adalah penyebab utama calon peperiksaan hilang idea semasa bercakap di depan panel pemeriksa.

8) Penampilan diri yang salah semasa ujian kertas Speaking juga penyebab calon gagal lulus peperiksaan Malaysia University English Test (MUET).

9) Over confident salah satu faktor utama kegagalan calon yang telah menghadiri peperiksaan Malaysia University English Test (MUET).

Serius, susah nak lulus peperiksaan MUET ni, jika melakukan persediaan pun tidak melakukannya secara menyeluruh, tapi jika anda betul nak berjaya, anda boleh mengikuti tips berjaya peperiksaan MUET melalui link ini --> Rahsia Lulus Muet